Thursday, September 9, 2021

অসম টেট ২০২১ ৰ বাবে Pedagogy ৰ পাঠ্যক্ৰম অনুসৰি ৫০+ অতি প্ৰয়োজনীয় প্ৰশ্নোত্তৰ ।

 অসম টেট ২০২১ ৰ বাবে Pedagogy ৰ পাঠ্যক্ৰম অনুসৰি ৫০+ অতি প্ৰয়োজনীয় প্ৰশ্নোত্তৰ ।

১)শিক্ষণ হ’ল এক বিৰতিহীন প্ৰক্ৰিয়া-

উত্তৰ: জন্মৰ পৰা মৃত্যুৰ আগমুহুৰ্তলৈ।

২)শিক্ষণ প্ৰক্ৰিয়া সম্ভৱ হ’ব পাৰে-

উত্তৰ: আনুষ্ঠানিক ভাৱে আৰু অনানুষ্ঠানিক ভাৱে।

৩)শিক্ষণ প্ৰক্ৰিয়াই পৰিশোধন কৰিব পাৰে-

উত্তৰ: আচৰণৰ।

৪)আগ্ৰহ বা ইচ্ছা প্ৰকাশ কৰি শিকো বুলি শিকা খিনিকে কোৱা হয়-

উত্তৰ: সচেতন শিক্ষণ।

৫)শিক্ষণক উদ্দীপক আৰু প্ৰতিক্ৰিয়াৰ মাজৰ সংযোগ সাধনৰ প্ৰক্ৰিয়া বুলি বৰ্ণনা কৰিছিল বিখ্যাত মনোবিদ-

উত্তৰ: থৰ্ণডাইকে।

৬)শিক্ষণ কাৰ্যক এটা প্ৰধান অঙ্গ বোলা হয়-

উত্তৰ: জীৱনৰ।

৭)শিক্ষণ প্ৰক্ৰিয়াটো হ’ল-

উত্তৰ: ব্যক্তিগত প্ৰক্ৰিয়া।

৮) ‘শিক্ষণৰ অৰ্থ হ’ল আচৰণ সংশোধন’ কথাষাৰ কৈছিল-

উত্তৰ: উদৱৰ্থে।

৯)সকলোবোৰ জীৱৰেই শিক্ষণ ক্ষমতা-

উত্তৰ: সমান নহয়।

১০)শিক্ষণ প্ৰক্ৰিয়াক স্থায়ী ৰূপ প্ৰদানত সহায় কৰে-

উত্তৰ: অভ্যাসে।

১১)শিক্ষণৰ সংযোগবাদ তত্ত্বৰ উদ্ভাৱক আছিল-

উত্তৰ: থৰ্ণডাইক।

১২)থৰ্ণডাইক এগৰাকী বিখ্যাত মনোবিজ্ঞানী আছিল-

উত্তৰ: আমেৰিকাৰ।

১৩)শিক্ষণৰ প্ৰধান উপাদান-

উত্তৰ: তিনিটা।

১৪)শিক্ষণৰ মূল উপাদান হ’ল-

উত্তৰ: মনোবৈজ্ঞানিক উপাদান, দৈহিক উপাদান, পাৰিস্পাৰ্শিক উপাদান।

১৫)শিক্ষণৰ মূল নীতি সমূহ আগবঢ়াইছিল-

উত্তৰ: থৰ্ণডাইকে।

১৬)কৰ্মৰ অনুশীলন বা পুণৰাবৃত্তিয়ে শিক্ষণক স্থায়িত্ব প্ৰদান কৰে- নীতিটো মানি চলে শিক্ষণৰ-

উত্তৰ: অনুশীলনৰ নীতিয়ে।

১৭)শিক্ষণৰ অনুশীলনৰ নীতিৰ ভাগ কৰিব পাৰি-

উত্তৰ: দুটা ভাগত।

১৮)শিক্ষণৰ ভিত্তি হ’ল-

উত্তৰ: অভিৰোচন।

১৯)শিক্ষা ক্ষেত্ৰত পুৰস্কাৰ আৰু শাস্তিৰ নীতিৰ ভিত্তি হ’ল-

উত্তৰ: ফলাফলৰ নীতি।

২০)সামগ্ৰিকতাবাদী সকলৰ মতে শিক্ষণৰ অন্ধ প্ৰচেষ্টা ত্যাগ কৰিব লাগে। কথাষাৰ-

উত্তৰ: সত্য।

২১)গেষ্টাল্ট মতবাদৰ সৈতে জড়িত মনোবিজ্ঞানী সকল হ’ল-

উত্তৰ: ৱাৰ্থিমাৰ, কহলাৰ, কফকা।

২২)শিক্ষণৰ অনুবন্ধনবাদ তত্ত্বৰ উদ্ভাৱক আছিল-

উত্তৰ: পেভলভ।

২৩)পেভলভে অনুবন্ধনবাদ তত্ত্বৰ পৰীক্ষা চলাইছিল-

উত্তৰ: কুকুৰৰ ওপৰত।

২৪)গেষ্টাল্ট শব্দটো প্ৰধানত:

উত্তৰ: জাৰ্মান শব্দ।

২৫)শিক্ষণত প্ৰচেষ্টা আৰু ভুল পদ্ধতিৰ আৱিষ্কাৰক আছিল-

উত্তৰ: থৰ্ণডাইক।

২৬)অন্তদৰ্শন পদ্ধতিৰ মূল ভেটি হ’ল-

উত্তৰ: সামগ্ৰিকতাবাদ তত্ত্ব।

২৭)ইংৰাজী Motivation শব্দটো আহিছিল-

উত্তৰ: লেটিন ভাষাৰ পৰা।

২৮)শিক্ষণৰ এটা গুৰুত্বপূৰ্ণ চৰ্ত্ত হ’ল-

উত্তৰ: অভিপ্ৰেৰণা।

২৯)আইভান পেভলভ এগৰাকী প্ৰ্খ্যাত মনোবিজ্ঞানী আছিল-

উত্তৰ: ৰাছিয়াৰ।

৩০)গেষ্টাল্ট শব্দৰ অৰ্থ-

উত্তৰ: সামগ্ৰিক।

৩১)শিক্ষণ প্ৰক্ৰিয়াটো হ’ল-

উত্তৰ: উদ্দেশ্যমূলক প্ৰক্ৰিয়া।

৩২)থৰ্ণডাইকৰ প্ৰচেষ্টা আৰু ভূল পদ্ধতিক বুদ্ধিবান মানুহৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় নহয় বুলি কৈছিল-

উত্তৰ: সামগ্ৰিকতাবাদী সকলে।

৩৩)থৰ্ণডাইকৰ প্ৰচেষ্টা আৰু ভূল পদ্ধতিত প্ৰচেষ্টাৰ মাত্ৰা যিমানে বাঢ়ি যায়, ভূলৰ মাত্ৰা-

উত্তৰ: সিমানে কমে।

৩৪)চাইকেল চলাবলৈ শিকা, সাঁতুৰিবলৈ শিকা আদিৰ লগত ব্যৱহাৰ প্ৰণিধানযোগ্য-

উত্তৰ: প্ৰচেষ্টা আৰু ভুল পদ্ধতিৰ।

৩৫)শিক্ষণক এটা সমস্যা সমাধানৰ প্ৰক্ৰিয়া বুলি বিবেচনা কৰে আৰু ইয়াৰ অংশ বিশেষতকৈ সামগ্ৰিক অৱস্থাটোৰ ওপৰত অধিক গুৰুত্ব প্ৰদান কৰে-

উত্তৰ: সামগ্ৰিকতাবাদে।

৩৬)সামগ্ৰিকতাবাদী সকলে উদ্ভাৱণ কৰা শিক্ষাৰ পদ্ধতিটো হ’ল-

উত্তৰ: অন্তদৰ্শন পদ্ধতি।

৩৭)সামগ্ৰিকতাবাদী সকলে তেওঁলোকৰ ধাৰণাক প্ৰমাণ কৰিবৰ বাবে পৰীক্ষা-নিৰীক্ষা চলোৱা চিম্পাঞ্জীটোৰ নাম আছিল-

উত্তৰ: চুলতান।

৩৮)অনুবন্ধন বাদৰ জন্মদাতা আছিল-

উত্তৰ: পেভলভ।

৩৯)শিক্ষণৰ অনুবন্ধনবাদৰ প্ৰক্ৰিয়া হ’ল-

উত্তৰ: দুই প্ৰকাৰৰ।

৪০)মৌলিক অনুবন্ধনবাদৰ আৱিস্কাৰক আছিল-

উত্তৰ: পেভলভ।

৪১)ব্যৱহাৰিক অনুবন্ধনবাদৰ আৱিস্কাৰক আছিল-

উত্তৰ: স্কীনাৰ।

৪২)বি.এফ.স্কীনাৰ আছিল এগৰাকী প্ৰখ্যাত মনোবিজ্ঞানী-

উত্তৰ: হাৰ্ভাৰ্ড বিশ্ববিদ্যালয়ৰ।

৪৩)উদ্দীপকৰ স্থানতকৈ প্ৰতিক্ৰিয়াৰ স্থানক অগ্ৰাধিকাৰ দি S-R সংযোগসূত্ৰ অধিক কাৰ্যকৰী বুলি কৈছিল-

উত্তৰ: স্কীণাৰে।
৪৪)স্কীণাৰে ব্যৱহাৰিক অনুবন্ধনবাদৰ প্ৰমাণ দাঙি ধৰিবলৈ পৰীক্ষা চলাইছিল-

উত্তৰ: নিগনিৰ ওপৰত।

৪৫)আনক দেখি আনক অনুসৰণ কৰি শিক্ষণ আহৰণ কৰা পদ্ধতিটো হ’ল-

উত্তৰ: অনুকৰণ পদ্ধতি।

৪৬)অনুকৰণ পদ্ধতিক ভাগ কৰিব পাৰি-

উত্তৰ: দুটা ভাগত।

৪৭)অনুকৰণ পদ্ধতিৰ ভাগ দুটা হ’ল-

উত্তৰ: সজ্ঞান আৰু অজ্ঞান অনুকৰণ।

৪৮)শিক্ষণৰ ক্ষেত্ৰত সন্তুষ্টি বা অসন্তুষ্টিৰ নীতি বুলি কোৱা হয়-

উত্তৰ: ফলাফলৰ নীতিক।

৪৯)শাস্তি আৰু পুৰস্কাৰৰ নীতি বুলিও অভিহিত কৰিব পাৰি-

উত্তৰ: ফলাফলৰ নীতিক।

৫০)থৰ্ণডাইকৰ মতে শিকা কথাবোৰ ব্যৱহাৰ কৰি থাকিলেহে স্থায়ী হৈ ৰয়, অব্যৱহাৰৰ ফলত শিকা কথাবোৰ মনৰ পৰা-

উত্তৰ: বিস্মৃতিৰ গৰ্ভত পৰে।

৫১)মানুহে শিকা কথাবোৰৰ স্থায়ীত্ব নিৰ্ভৰ কৰে-

উত্তৰ: অনুশীলনৰ ওপৰত।

৫২)শিকিবলৈ শাৰিৰীক-মানসিকভাৱে সাজু হৈ থকাজনে সহজে শিকিব পাৰে- কথাষাৰে নিৰ্ভৰ কৰে-

উত্তৰ: প্ৰস্তুতিৰ নীতিক।

৫৩)অনিচ্ছুক সকলৰ মাজত ইচ্ছা জগাই তোলা, আগ্ৰহী কৰি তোলা, শিক্ষাৰ প্ৰয়োজনীয়তা উপলব্ধি কৰিব নোৱাৰা জনৰ মনত উপলব্ধিৰ সৃষ্টি কৰা আদি কামবোৰক কোৱা হয়-

উত্তৰ: অভিৰোচন।

৫৪)শিক্ষাৰ ক্ষেত্ৰত শিক্ষক সকলক কোৱা হয়-

উত্তৰ: অভিৰোচক।

৫৫)শিক্ষকে শিক্ষাৰ্থী সকলক অভিৰোচিত কৰিবলৈ ব্যৱহাৰ কৰিব পৰা পদ্ধতি হ’ল-

উত্তৰ: ক)ভৱিষ্যত জীৱনৰ আশা প্ৰদ ছবি এখন দাঙি ধৰা,

খ)ডাঙৰ মানুহৰ ধাৰণা দিয়া,

গ)পুৰস্কাৰ আৰু শাস্তিৰ ব্যৱহাৰ কৰা।

৫৬)শিক্ষকে ছাত্ৰ-ছাত্ৰী সকলক কৰাৰ সময়ত মন কৰিব লাগে-

উত্তৰ: ক)মানসিক পৰিক্কতাৰ ওপৰত,

খ)ব্যক্তি পাৰ্থক্যৰ ওপৰত,

গ)ছাত্ৰ-ছাত্ৰীৰ বয়সৰ ওপৰত।

৫৭)শিক্ষাৰ্থী সকলে এটা বিষয় শিকাৰ পিছতেই আন এটা বিষয় শিকিলে প্ৰথমে শিকা বিষয়ৰ বহুখিনি কথা পাহৰি যায়-

উত্তৰ: পশ্চাদমুখী অৱৰোধৰ বাবে।

৫৮)অতি শিক্ষণো-

উত্তৰ: পাহৰণিৰ কাৰণ।

৫৯) “শিক্ষণ হৈছে এটা বিশেষ সম্পৰ্ক যিয়ে এগৰাকী শিশুৰ ক্ষমতাসমূহৰ পূৰ্ণাংগ বিকাশত সহায় কৰে”- মতবাদটো আছিল-

উত্তৰ: ৰাইবাৰ্ণৰ।
Share:

3 comments:

  1. ছাৰ Pedagogy ৰ প্ৰশ্ন বিলাকত গোটেইখিনি দেখোন শিকণ আৰু শিক্ষণৰ ওপৰতেই আছে।
    Syllabus ৰ বাকীবোৰো সন্নিৱিষ্ট কৰক।
    Example - সংযোগবাদ,অনুবন্ধনবাদ,মানসিক স্বাস্থ্য আদি।

    ReplyDelete

Popular Posts